Cum sa devii broker de asigurari

Doresti sa incepi vanzarea de polite de asigurari si nu stii de unde sa incepi?

Fie ca ai deja o afacere care te pune in contact cu potentiali clienti sau vrei sa iti incepi propria afacere sper ca informatiile de mai jos sa te lamureasca cu tot ce trebuie sa stii daca vrei sa incepi vanzarea de polite de asigurari.

Persoana care vinde polite de asigurari si are contractul cu un broker de asigurare se numeste asistent in brokeraj ( asta inseamna ca poate vinde toate produsele de asigurari de la toate societatile de asigurare prezente in piata romaneasca ).

O firma care se ocupa cu livrarea de produse sau servicii propriilor clienti are un avantaj important atunci cand isi incepe activitatea de asistent in brokeraj: in primul rand are posibilitatea de a vinde politele de asigurare atat clientilor deja existenti, cat si clientilor care le trec pragul. Un alt avantaj atunci cand ai deja afacerea ta este ca nu trebuie sa iti mai bati capul cu cheltuielile de inceput de drum: infiintarea firmei, chiria sau contabilul si asa mai departe. Iti investesti resursele doar in activitatea de a promova si de a vinde politele si de a-ti genera un profit suplimentar pe langa afacerea ta principala.

Pentru tine ca antreprenor cu vechime sfatul meu este simplu: tot ce trebuie sa faci este sa adaugi CAEN-ul ” 6622 – activitati ale agentilor si brokerilor de asigurari ” si ” 6621 – activitati de evaluare a riscului de asigurare si a pagubelor” care sa iti permita sa incepi sa generezi un venit suplimentar .

Ce fel de afaceri consider eu ca sunt compatibile cu activitatea de asistent in brokeraj?

Sigur cel putin o data te-ai gandit ce mai poti face conex activitatii tale principale care merge si ai vrea sa mai aduci servicii suplimentare clientilor tai, dar nu stii ce.

 Raspunsul este simplu: brokerajul in asigurari se preteaza ca activitate conexa aproape tuturor tipurilor de afaceri.

1.Magazine si/sau Service-uri GSM – pentru ca au trafic de oameni mare si intra in contact cu multi posesori de vehicule.

2.Agentii de pariuri sau Loto – pentru ca au trafic de oameni mare si intra in contact cu multi posesori de vehicule.

3. Service-uri Auto/Moto – pentru ca intra in contact cu multi posesori de autoturisme sau motociclete ce au datele masinii la indemana. Prin urmare, service-urile auto pot oferi clientilor confortul de a rezolva si problema asigurarilor RCA si CASCO, direct la service.

4. Statii ITP – pentru ca ITP-ul nu se poate face fara asigurare RCA valabila. Statiile ITP sunt unii din cei mai de succes asistenti in brokeraj specializati pe auto. Este un serviciu suplimentar pentru care multi clienti va vor fi recunoscatori cu siguranta.

5. Spalatorii auto – pentru ca, la fel ca service-urile auto, intra in contact cu multi posesori de autoturisme ce au datele masinii la indemana.

6. Evaluatori bunuri imobile si mobile – pentru ca au o afacere care implica discutii cu multi posesori de autoturisme si imobile. Evaluatorii de bunuri imobile si mobile pot sa le ofere clientilor si posibilitatea achizitionarii produselor de asigurare pentru bunurile respective.

7. Vanzari auto/moto noi sau second hand – pentru ca in momentul vanzarii, dealer-ul auto trebuie sa ii predea cumparatorului si actele auto. Masina nu are voie sa iasa pe portile showroom-ului fara asigurarea RCA valabila.

8. Birouri de turism – pentru ca majoritatea oamenilor care pleaca in strainatate in vacanta doresc sa se asigure pe durata calatoriei. Birourile de turism pot oferi clientilor asigurari medicale de calatorie atat contra cost sau ca beneficiu la achizitionarea vacantei.

Ce presupune activitatea de asistent in brokeraj?

Asistentul in brokeraj intermedieaza vanzarea politelor pentru brokerul de asigurare/reasigurare in schimbul unui comision.

Astfel ca brokerul împuterniceste si autorizeaza asistentul in brokeraj sa identifice segmentul de persoane fizice si juridice asigurabile si sa ofere, sa negocieze si sa incheie contracte de asigurare pentru acestia, in schimbul obtinerii unui comision stabilit.

In cazul in care deja ai un job sau esti constrans de orice alte responsabilitati, iti poti incepe activitatea de asistent in brokeraj part-time, ca modalitate de a-ti asigura un venit suplimentar.

Sa devii asistent in brokeraj nu implica o investitie financiara majora.

Multi  au inceput part-time pentru ca nu aveau portofoliu si pe masura ce portofoliul de clienti s-a conturat si a crescut, au trecut, treptat, la a profesa full-time. Este foarte important de mentionat ca flexibilitatea programului este unul din cele mai mari avantaje pe care le ai ca asistent in brokeraj.

Sa devii asistent in brokeraj nu implica o investitie financiara majora. Atata timp cat esti profesionist si determinat sa iti atingi target-ul, poti profesa de oriunde.

Dupa o prospectare a potentialilor clienti si a prezentarii de servicii catre acestia, ai nevoie doar de un laptop, acces la internet si o imprimanta care sa iti permita ofertarea si emiterea politelor de asigurare.

 Mai concret, asistentul in brokeraj are urmatoarele responsabilitati:

•Prospecteaza permanent piata pentru identificarea de clienti noi si pentru cresterea cotei de piata a serviciilor si produselor

•Promoveaza si vinde produsele brokerului

•Participa activ la realizarea target-ului

•Ofera asistenta si asigura consultanta clientilor din portofoliu, atat inainte cat si post vanzare

•Creaza si mentine o imagine favorabila a companiei

Calitatile care definesc un asistent în brokeraj de succes sunt:

•Spirit antreprenorial

•Ambitie si dorinta de afirmare

•Personalitate prietenoasa si comunicativa

•Aptitudini de negociere

Daca esti o persoana deschisa, atunci vei gasi solutiile ideale pentru clientii tai si vei avea succes ca asistent in brokeraj.

Ce trebuie sa stii daca vrei sa iti incepi afacerea in acest domeniu ?

  1. De ce calificari am nevoie pentru a deveni asistent in brokeraj?

Pentru a putea începe activitatea de asistent in brokeraj, trebuie sa obtii o calificare prin parcurgerea cursului online si promovarea examenului de calificare profesionala in domeniul asigurarilor („CPA”). Ulterior promovarii examenului CPA vei primi o diploma ce atesta promovarea examenului.

Noi te putem ajuta cu inscrierea si asista, dar si ghida pe tot parcursul acestui proces si iti punem la dispozitie cunostintele noastre pentru orice nelamurire.

Pe langa certificatul de atestare profesionala trebuie sa indeplinesti urmatoarele conditii:

•Sa fii absolvent de liceu ( adica sa ai diploma de bacalaureat )

•Sa nu ai cazier judiciar pentru infractiuni contra patrimoniului sau pentru infractiuni prevazute de legislatia financiar-fiscala,

•Sa te bucuri de o reputatie buna

 2. Mi se va face training daca nu am cunostinte anterioare sau experienta in domeniu?

Dupa promovarea examenului de calificare profesionala in domeniul asigurarilor, vom stabili o data de la care vom organiza training-uri atat teoretice, cat si practice la noi la sediu sub atenta coordonare a unui coleg de pe partea de vanzari produse de asigurari, astfel incat sa te invatam principalele lucruri ce tin de asigurari, sa inveti sistemele de operare si sa poti incepe sa iti formezi un portofoliu de clienti sau de ce nu chiar propria ta echipa de asistenti in brokeraj.

Trainingul se face indata ce ai promovat examenul, dureaza  cateva zile si se tine la noi la sediu uneori si impreuna cu partenerii nostri de la societatile de asigurari, alteori doar cu persoanele de la vanzari, in functie de perioada si disponibilitate.

Training-urile vor fi bazate pe invatarea sistemelor si platformelor utilizate, tehnici de vanzare, dar si pe metode de dezvoltare a portofoliului propriu.

Pentru a ne asigura ca ai tot suportul necesar, vei avea la dispozitie un consultant pe partea de vanzari din cadrul societatii noastre care te va asista pe tot parcursul pregatirii.

3. Care este comisionul unui asistent in brokeraj?

Comisionul unui asistent in brokeraj este calculat ca procent din prima de asigurare intermediata. Odata cu cresterea portofoliului, creste evident si comisionul pe care il primesti.

4. Care este investitia initiala si cand se aproximeaza ca o voi recupera?

Investitia initiala reprezinta suma de bani pe care o aloci in infiintarea unei societati comerciale sau a unei persoane fizice autorizata / persoana fizica independenta ( in acest caz costul de infiintare este gratuit ) .

Daca ne ceri parerea, noi iti recomandam sa alegi infiintarea unei societati cu raspundere limitata de tip S.R.L. cu obiect de activitate „activitati ale agentilor si brokerilor de asigurari„ dar bineinteles ca pana la urma tu decizi forma sub care vrei sa functionezi. De asemenea poti alege ce forma de organizare doresti sa alegi: SRL, PFA sau PFI.

Vei mai avea nevoie de un calculator/laptop cu acces la internet si de o imprimanta pentru printarea politelor de asigurare.

5. Cand sa ma astept sa castig bani din activitatea de asistent in brokeraj daca ma dedic full time?

Din experienta mea de peste 10 ani, asistentii in brokeraj incep sa castige bani chiar din prima luna de activitate, dar cu siguranta exista o proportie directa intre castigurile lor cu timpul si munca investita.

Noi ne asumam sa te promovam ca parte a echipei, sa iti acordam tot sprijinul in dezvoltarea unui portofoliu propriu si sa gasim impreuna metode de a-ti dezvolta afacerea.

Noi suntem o echipa formata din oameni tineri si ne plac oamenii muncitori pentru ca si noi la randul nostru ne dedicam 100% pietei de asigurari, insa ni se pare important nu doar sa muncesti cat si cum muncesti, prin urmare cultivam un mediu de afaceri bazat pe etica, profesionalism, multa transparenta si comunicare.

Daca ti se pare ca te regasesti in aceste valori si consideri ca impreuna putem colabora excelent, nu ezita sa ne contactezi, noi credem in sloganul care ne reprezinta si anume: “Siguranta unui parteneriat de succes!“

Suna-ne la 0744100798 sau trimite-ne un e-mail la adresa office@asigbrokerbaiamare.ro si hai sa facem echipa cat mai mare!

Lasa un comentariu