Procedura vanzare-cumparare auto 2023

Procedura de vanzare-cumparare auto în 2023 cuprinde urmatoarele 4 etape:

1. Se incheie contractul de vanzare-cumparare intre vanzator si cumparator digital sau la masina de scris (nu de mana, fiindca scrisul este interpretabil), apoi se fac 4 copii (1 original si 4 copii), se semneaza atat de cumparator cat si de vanzator in locurile indicate pe contract, dupa se merge la „Directia de Taxe si Impozite” de care tine vanzatorul masinii.

Persoana care vinde maşina trebuie să prezinte autorităţilor fiscale locale contractul original de vanzare-cumparare, împreună cu 4 copii semnate ale acestuia.

Pentru a putea vinde masina, vanzatorul trebuie sa aiba toate taxele si impozitele achitate, inclusiv impozitul auto platit in avans pe tot anul respectiv, acesta nu se recupereaza.

Cele 5 exemplare ale contractului de vanzare-cumparare auto sunt folosite după cum urmează:
– exemplarul original rămâne la persoana care cumpără maşina;
– un exemplar certificat rămâne în arhiva organului fiscal local;
– un exemplar certificat rămâne la persoana care vinde maşina;
– un exemplar certificat se depune la organul fiscal local unde îşi are domiciliul fiscal persoana care cumpără maşina.
– un exemplar certificat, pe care se înscrie şi de către organul fiscal de la domiciliul cumpărătorului numărul de înregistrare din Registrul de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării sau înregistrării, se depune la DRPCIV;
contract vanzare-cumparare
Recomandare:
Nu dati banii pana nu a depus vanzatorul contractul si copiile la Directia de Taxe si Impozite si e stampilat contractul pentru scoaterea din evidenta a vanzatorului de la impozit!

2. Dupa ce primiti cele 3 exemplare copie certificate si originalul (stampilate de Directia de Taxe si Impozite), puteti da banii, iar vanzatorul va completa pe talon numele cumparatorului, data si va semna.
(Instrainat catre XXX, la data de YYY – daca vanzatorul e firma, trebuie sa puna si stampila)

Aveti 90 de zile la dispozitie sa inmatriculati masina, pornind de la data scrisa pe talon (instrainarea)

3. Mergeti la Directia de Taxe si Impozite a primariei de care apartineti (cumparatorul) si impuneti fiscal pe numele dumneavoastra masina.

4. Cu un exemplar contract certificat de Directia de Taxe si Impozite si copii dupa toate actele, mergeti la DRPCIV al judetului de apartenenta si depuneti actele necesare inmatricularii, dar nu inainte de a va face o programare online.

Costul numarului de inmatriculare se achita la DRPCIV : 40 RON pt numar aleator (la rand) sau 85 RON pt numar inmatriculare preferential (personalizat) putand verifica disponibilitatea unui numar de inmatriculare online.

Daca aveti nevoie de asistenta in redactarea contractului de vanzare-cumparare sau a dosarului de inmatriculare va asteptam la biroul de inmatriculari si asigurari auto din Baia Mare, B-dul Unirii 11A, sau pentru programare sunati-ne la nr. 0744100798 sau scrieti-ne pe whatsapp sau mail: birouinmatriculari.bm@gmail.com si va stam la dispozitie cu toata gama de servicii de acte auto, asigurari si traduceri autorizate.

Pentru nelămuriri ne puteți contacta telefonic sau printr-un comentariu mai jos!

Birou inmatriculari auto

Lasa un comentariu